SCAPĂ DE INSOMNIE/ TULBURĂRI DE SOMN

Ai probleme cu somnul? Suferi din cauza tulburări de somn/ insomniei?

Este foarte probabil că și tu te-ai confruntat măcar o dată în viață, cu dificultatea de a adormi sau de a te trezi, cunoscută sub numele de insomnie.

Poate pare o problemă minoră, dar trebuie să știi că insomnia, mai ales insomnia cronică, afectează în mod grav sănătatea.

Citește acest articol și te vom ajuta cu SOLUȚII practice care te vor ajuta să ai o relație mai bună cu somnul.

CUPRINS

  • Ce este insomnia
  • Efectele insomniei asupra organismului
  • Cât trebuie să dorm în funcție de vârsta pe care o am
  • Cauzele insomniei + remedii/ cauze
  • Cine sunt mai predispuși la insomnie?
  • Remedii naturale pentru insomnie
insomnie, tulburări de somn

Ce este insomnia?

Insomnia se manifestă prin dificultatea de a adormi, prin somn insuficient sau de slabă calitate (te trezești frecvent), care îți dă o stare de oboseală pe parcursul zilei următoare.

Deși poate pare o problemă minoră, dar trebuie să știi că insomnia, mai ales insomnia cronică, afectează în mod grav sănătatea.

Efectele insomniei asupra organismului

Insomnia sporește considerabil riscul de:

  • Infarct
  • Hipertensiune arteriala
  • Boli cardiovasculare
  • Pierdere a memoriei, a judecății și puterii de concentrare, ceea ce poate duce la accidente.
  • Astm
  • Inflamații
  • Obezitate
  • Diabet zaharat
  • Convulsii
  • Scăderea imunității
  • Sporire a sensibilității la durere (scaderea pragului senzorial)
  • Crește pofta de mâncare, acesta rezultă creșterea greutății

După cum poți vedea insomnia poate să aibă foarte multe efecte negative asupra organismului. Înainte să-ți vorbesc despre celelalte lucruri cum ar fii: Cine sunt mai predispuși la insomnie; ce să faci ca să scapi de insomnie, să ai un somn mai odihnitor; vreau să-ți spun în funcție de vârsta pe care o ai cât trebuie să dormi.

Cât trebuie să dormi în funcție de vârsta pe care o ai

  • Persoanele adulte au nevoie de aproximativ 7-9 ore de somn
  • Adolescenții (12-18 ani) trebuie sa doarmă între 8 și 10 ore pe noapte
  • Copiii între 2 și 12 ani au nevoie de aproximativ 9-12 ore de somn
  • Nou-nascutii si copiii până în 2 ani trebuie să doarmă în jur de 11-14 ore.

Acum că ai aflat cât trebuie să dormi în funcție de vârsta pe care o ai, hai să trecem la lucruri mai concrete.

Cauzele insomniei + remedii/ cauze

“De ce nu pot dormii?”, probabil că ai auzit această întrebare de la persoanele care au tulburări de somn. Iată care pot fi cauzele:

  • O minte hiperactivă și gânduri alerte ce nu te lasă să dormi, ca să eviți acest lucru ar trebui să începi să meditezi cel puțin seara înainte de culcare ca să scapi de gânduri și să poți dormi.
  • Sindromul generat de schimbarea fusului orar, întâlnit în special la persoanele care călătoresc
  • Dormitorul este expus la zgomote de fundal (dacă dormi într-un loc mai zgomotos, încearcă să folosești dopuri pentru ureche)
  • Este prea frig sau prea cald (încearcă să menții temperatura camerei la maxim 21 de Grade) Lumina este prea puternică (încearcă să folosești mască pentru dormit)
  • Afecțiuni medicale – oboseală cronică, boli cardiovasculare, boala de reflux gastric, boli ale plămânilor, astm, boala Parkinson, Alzheimer, hipertiroidism, artrită, leziuni cerebrale, tumori, accident vascular cerebral, obezitate sau anumite afecțiuni genetice
  • Afecțiuni psihice – tulburare bipolară, depresie, anxietate sau alte tulburări mintale (încearcă să te consulți cu un specialist în acest domeniu care să te poată ajuta să scapi de aceste probleme)
  • Cauze hormonale – schimbări care intervin fie în sarcină, fie în timpul menstruației, fie la menopauză
  • Expunerea la tehnologie – studiile au arătat că lumina albastră emisă de ecranul telefonului, tabletei, computerului sau televizorului poate afecta nivelul melatoninei, hormonul responsabil cu somnul, produs de creierul uman odată cu lăsarea întunericului până spre miezul nopții. Tocmai de aceea, medicii recomandă să evitarea folosirii tehnologiei cu câteva ore înainte de culcare, pentru a putea obține un somn odihnitor.

Iar acum că ai aflat care sunt câteva dintre cauzele insomniei + ți-am oferit și câteva remedii hai să vedem:

insomnnie, tulburări de somn

Cine sunt mai predispuși la insomnie

  • Persoanele cu un stil de viață sedentar
  • Cei care experimentează niveluri mari de stres, pe perioade prelungite
  • Persoanele mai în vârstă
  • Adolescenții
  • Cei care lucrează în ture
  • Persoanele care consumă droguri sau fac abuz de alcool
  • Femeile însărcinate sau cele aflate la menopauză
  • Cei care călătoresc frecvent și parcurg multe fusuri orare

Remedii naturale pentru insomnie

insomnie, tulburări de somn

În unele cazuri, insomnia poate fi tratată prin schimbarea stilului de viață sau prin aplicarea anumitor remedii, precum:

Meditația

Aceasta îmbunătățește calitatea somnului și ușurează adormirea, te eliberează de gândurile negative, de stres și te va face să dormi mult mai liniștit.

Meditația poate fi de folos și în cazul altor afecțiuni cu risc de apariție a insomniei (stresul, anxietatea, depresia, problemele digestive sau orice fel de durere).

Ca să observi cât mai repede beneficiile pe care îți aduce meditația, îți recomand să meditezi cel puțin de 3 ori/ zi. Dar dacă nu ai timp suficient, atunci să meditezi cel puțin o dată pe zi.

Dacă nu știi cum să începi să meditezi, caută pe Google și YouTube, găsești o grămadă de materiale gratuite care te vor ajuta să faci acest pas.

Dop pentru urechi + mască pentru dormit

Cum ți-am recomandat și mai sus, folosește dop pentru urechi și mască pentru dormit, acestea te vor ajuta să dormi foarte bine, și să nu te trezești la fiecare zgomot foarte mic.

Un supliment 100% natural și organic

Organic Noni

Ca să ai un somn și mai bun pe lângă sfaturile menționate mai sus, îți recomandăm să folosești un produs 100% natural și organic, mai exact Organic Noni.

Organic Noni este o băutură nutritivă pe baza de noni organic (Morinda citrifolia) cu o formulă îmbunătățită cu extract organic de struguri albi, cireșe negre și rodie.

Noni Organic este 100% natural, susținând sănătatea corpului uman prin conținutul său de vitamine, minerale și aminoacizi care acționează la nivel celular.

Acest produs pe lângă faptul că te va ajuta să ai un somn mai bun, să scapi de insomnie mai are o grămadă de efecte pozitive asupra organismului.

Acest produs conține și cireșe negre organice care nu doar că au un gust nemaipomenit, redând produsului Organic Noni o aromă plăcută, ci ele dețin și proprietăți antioxidante, fiind o sursă bună de vitamina C și betacaroten.

În plus, ele sunt bogate în fibre și potasiu, ceea ce înseamnă că sunt fructe diuretice și îmbunătățesc tranzitul intestinal.

Câteva studii au demonstrat chiar că acestea au o concentrație semnificativă de melatonina (hormonul somnului), consumul lor zilnic ajutand la reducerea tulburarilor de somn.

Concluzie

Insomnia nu trebuie privită doar ca un disconfort minor, pentru că, în cazurile cronice, are un efect negativ asupra corpului uman.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *